سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر خانگی انواع یخچال با روش های آسان

 

 یخچال یکی از مهم ترین وسایل در هر آشپزخانه و یکی از گران ترین وسایل خانه است به همین دلیل استفاده صحیح از آن بسیار مهم است.

برای تعمیر یخچال مشهد در منزل باید اطلاعات کاملی در مورد اجزای یخچال داشته باشید تا بتوانید به راحتی انواع یخچال را در منزل تعمیر کنید. در این مقاله نه تنها با نحوه تعمیر یخچال آشنا می شوید، بلکه با مدل های یخچال، تاریخچه یخچال، نحوه استفاده صحیح از آنها و ... آشنا می شوید.

تاریخچه یخچال

وسیله ای است که به جلوگیری از فساد انواع مواد غذایی، دارویی و ... کمک می کند. داخل را خنک نگه داریداولین یخچال جهان در سال 1841 ساخته شد، این دستگاه یکی از قدیمی ترین دستگاه های جهان به حساب می آید. یخچال و فریزرها در مدت زمان طولانی دستخوش پیشرفت‌های زیادی شده‌اند و هر روز نسل جدیدی با کارکردهای بیشتری در بازار ظاهر می‌شوند.

انواع مدل یخچال

یخچال ها در مدل های مختلفی تولید می شوند که شایسته است بهترین یخچال را با توجه به نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. در زیر مدل های مختلف یخچال را مشاهده می کنید.

·       یخچال خانگی

·       یخچال با محفظه فریزر یخچال ساید بای ساید

·       یخچال کابین خلبان

·      یخچال ایستاده

من. همانطور که می بینید روش های مختلفی برای تولید و بازاریابی یخچال وجود دارد که هر کدام در مکان خاصی استفاده می شوند. به عنوان مثال یخچال هایی که در فروشگاه ها برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شوند با یخچال هایی که در منازل استفاده می شود کاملا متفاوت است. و این تفاوت علاوه بر این است کهدستگاه در ساختار آنها ظاهر می شود.

مطالعه بیشتر : تعمیر یخچال امرسان

روش های استفاده صحیح از یخچال

دانستن نحوه استفاده صحیح از یک دستگاه به شما این امکان را می دهد که از تعمیر انواع یخچال در خانه و همچنین تعویض قطعات نسبتاً خودداری کنید.

در زیر چند پیشنهاد برای استفاده صحیح از یخچال آورده شده است.

·      یخچال باید در یک اتاق خشک با تهویه مناسب نصب شود.

·      یخچال نباید در معرض نور خورشید قرار گیرد.

·      هیچ منبع حرارتی در نزدیکی یخچال نباشد.

·      قبل از گذاشتن غذا یا نوشیدنی داغ در یخچال، بگذارید کمی در اتاق بماند تا دما کمی پایین بیاید و دوباره در یخچال قرار دهید.

·      قبل از تمیز کردن یخچال، آن را از پریز برق جدا کنید.

·      و ..

مهم ترین قطعات ماشین ظرفشویی

همانطور که در بالا ذکر شد، دانستن قسمت های مختلف یخچال می تواند در تعمیر انواع یخچال در منزل بسیار کمک کننده باشد. در زیر با مهم ترین قطعات یخچال آشنا می شوید زیرا دانستن این قطعات می تواند به شما در تعمیرات منزل کمک کند. انواع یخچال مفید هستند.

کمپرسور یا موتور کمپرسور یکی از مهم ترین قسمت های یخچال است که مانند قلب در بدن انسان است و وظایف مهمی را در یخچال انجام می دهد.

کمپرسور

از دو قسمت مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده است که هر قسمت در یک محفظه مجزا قرار دارد.

برقی

این قطعه در واقع یک موتور الکتریکی است که وظیفه آن حرکت دادن قطعات مکانیکی است. هنگام طراحی یخچال های جدید، موتور الکتریکی به صورت خطی یا بالعکس نصب می شود.

مکانیک

قسمت مکانیکی شامل یک پیستون است که توسط هسته موتور الکتریکی حرکت می کند. پیستون به جلو و عقب حرکت می کند و مکش و باد می کند. اگر یخچال شما مجهز به کمپرسورهای خطی، چرخشی و اسکرال باشد، میل لنگ حذف می شود.

تبخیر کننده

سیستم این دستگاه به طور مداوم دمای یخچال را تنظیم می کند تا مبرد از طریق موتور به کندانسور عبور کند و سپس متراکم شود و مبرد را از گاز به مایع تبدیل کند.

تحت تأثیر فشار زیاد حالت گازی به حالت مایع می رود که پس از تغییر حالت وارد خشک کن و سپس وارد مویی شده و پس از وارد شدن فشار کاهش می یابد.

خازن

این قسمت از سیستم تبرید وظیفه خنک سازی یا کاهش دمای داخلی را بر عهده دارد و گاز موجود در کمپرسور در کندانسور خنک شده و به مایع تبدیل می شود.

قطعات کندانسور یخچال های قدیمی با یخچال های جدید متفاوت است، بنابراین در نوع قدیمی کندانسور مانند لوله در پشت یخچال خانگی نصب می شود، اما در یخچال های جدید کندانسور شبیه رادیاتور ماشین مجهز به فن است.

گاز مبرد

یخچال های قدیمی حاوی نوعی گاز به نام گاز مبرد هستند که در واقع آمونیاک است و برای انسان بسیار خطرناک است زیرا وقتی این گاز در محیط مرطوب قرار می گیرد و با مس یا آلومینیوم مخلوط می شود، منفجر می شود و باعث خفگی می شود.

یخچال جدید از گازهای مختلفی به نام های R600, R410, R436, R407 استفاده می کنند. هر یک از گازهای مذکور از ترکیب چند گاز تشکیل شده و شارژ آنها باید مایع باشد تا بتوان میزان گاز وارد شده به سیستم خنک کننده را کنترل کرد.

تعمیر انواع یخچال در منزل

هنگام استفاده از یخچال مشکلات زیادی ممکن است ایجاد شود. با رعایت نکات و روش های تعمیر، می توانید تعمیرات انواع یخچال خانگی را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

نشت آب

نشت آب در اثر عوامل مختلفی مانند گرفتگی شیلنگ ورودی آب، پخش کننده یخ زده یا گرفتگی فیلتر یخچال ایجاد می شود. در مطالب زیر با نحوه تعمیر هر یک از عوامل فوق به روش های خاص بیشتر آشنا می شوید تا بتوانید مشکل نشتی آب خود را حل کنید. در تعمیر انواع یخچال در منزل آن را حل کنید.

لوله ورودی یا خروجی مسدود شده است

در صورت نشتی جدی، خطر مسدود شدن لوله ها وجود دارد و در بسیاری از موارد رسوبات آب در لوله ها باقی می ماند و باعث انسداد می شود.

هنگام انجام تعمیرات خانگی انواع یخچال های مربوط به گرفتگی لوله ها ابتدا باید یخچال را به مدت 5 ساعت خاموش کنید تا یخ زدایی به طور کامل انجام شود. اگر مشکل حل نشد، باید لوله یخچال را کاملا باز کنید و آن را تعویض کنید. لطفا توجه داشته باشید که تعویض شیلنگ بهتر است توسط یک تکنسین انجام شود.

قفل اپراتور

در برخی موارد، نشت آب ممکن است باعث ایجاد صدای وزوز شود، به این معنی که قسمت اپراتور یخ زده است و برای رفع این مشکل باید با یک تکنسین تماس بگیرید.

فیلتر یخچال مسدود شده است

تمیز کردن فیلترهای لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و ... بسیار مهم است. اگر بسیاری از افراد به این مشکل توجه نکنند، تمیز کردن این قطعه می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از تعمیرات انواع یخچال های خانگی داشته باشد.

در صورت گرفتگی فیلتر، آن را کاملاً تمیز کرده و مجدداً در محل مناسبی نصب کنید. در برخی موارد، فیلتر یخچال ممکن است پوسیده شده باشد. در این صورت بهتر است فیلتر دستگاه تعویض شود.

برفک

ایجاد یخ زدگی می تواند ناشی از افزایش دمای یخچال و اختلال در عملکرد سیستم خنک کننده باشد که منجر به تجمع یخ و یخ زدگی در داخل فریزر می شود. اگر این مشکل برطرف نشود، ممکن است به مرور زمان رخ دهد. غذاهایی که در یخچال و فریزر نگهداری می شوند زودتر از موعد فاسد می شوند.

یکی از دلایل ایجاد یخ زدگی در یخچال می تواند باز و بسته شدن زیاد درب یخچال باشد. برای جلوگیری از ایجاد یخ زدگی در یخچال، بهتر است از باز و بسته شدن چندباره درب یخچال خودداری کنید.